We werken met u samen op projectbasis of via ons 'Business Support Programma'.
Kenmerken projectaanpak
Voor de projectstart is een strategische oriëntatie met de directie nodig. Om een werkkader te hebben zijn duidelijke doelstellingen nodig, die passen in het strategische beleid van de organisatie.
Uitwerking verbeterdoelen
De bedrijfsscan geeft aan welke actie er genomen moeten worden.
Implementatie
De vastgestelde doelen worden met het personeel gecommuniceerd.
Bij het implementeren maken we gebruik van Lean Management gereedschappen
Nazorg
Door toepassing van de PDCA verbetercyclus wordt er constant gemeten wat de effecten zijn van ingevoerde veranderingen en wordt er eventueel bijgestuurd.
Er zijn ook organisaties die alleen een bedrijfsscan willen laten uitvoeren.
Hun doel is een goed beeld te krijgen van de huidige situatie en of er potentiële verbeterpunten zijn.
Vanuit het bedrijfsbeleid wordt vastgesteld welke processen er zijn en wat hun functie en relevantie is in het geheel.
Het identificeren van het ‘hoofdproces’ is hierbij een belangrijk punt.
Het Business Support Programma BSP is speciaal ontwikkeld om tegemoet te komen aan de behoeften van het zelfstandige bedrijfsleven.
Op regelmatige basis vinden er ontmoetingen plaats met de directeur of eigenaar van een MKB/KMO bedrijf.
Hierbij worden zorgen en knelpunten besproken waarmee de eigenaar of directeur wordt geconfronteerd.
Vrijwel elk denkbaar facet van het ondernemen en of bedrijfsvoering kan aan de orde komen.
Vanuit deze gesprekken zal de adviseur als raadgever of klankbord fungeren en indien gewenst noodzakelijke 'hands on' steun verlenen
Als de adviseur geconfronteerd wordt met zaken uit vakgebieden waarin hij zelf geen specialist is kan hij via zijn collega's uit het internationale netwerk IIB toch relevant advies of daadwerkelijke ondersteuning verzorgen.